Stichting Lezen en Schrijven
Herken de signalen
Stichting Lezen en Schrijven zet zich in voor alle Nederlanders die moeite hebben met lezen en schrijven. Dat zijn in Nederland 2,5 mln mensen! Maar weinig mensen beseffen de omvang en impact van dit probleem. The brand department werd gevraagd om de positionering en merkstrategie van de stichting aan te scherpen. Ook was er behoefte om bewustwording van laaggeletterdheid bij een breder publiek te vergroten. In Nederland is 1 op de 6 volwassenen laaggeletterd. De kans is dus groot dat ook jij iemand kent die laaggeletterd is. We begeleidden de ontwikkeling van een merkcampagne waarbij het herkennen van laaggeletterdheid centraal staat. In deze campagne maakten we het probleem zichtbaar, door juist te laten zien hoe onzichtbaar het eigenlijk voor de buitenwereld is.
Credits: Ruben Sonneveld & Chris Krabbendam
Stichting Lezen en Schrijven
Vergroot je Wereld
De Taalheldenprijs is een jaarlijks evenement van Stichting Lezen en Schrijven waarin mensen die zich op een uitzonderlijke wijze inzetten voor een geletterd Nederland in het zonnetje gezet worden. The Brand Department werd gevraagd om in 2020 de projectleiding van het evenement te verzorgen evenals het bedenken van een centraal thema en campagne in aanloop naar het evenement. Samen met producent Sonja Werners ontwikkelden we de campagne ‘Vergroot je Wereld’ en een intieme feestelijke uitreiking.
Credits: Sonja Werners, Star Sound