UVA
in de biologie gebeurt het
Met een nieuw curriculum ontstond de behoefte aan een herpositionering voor de studie biologie aan de UvA. Met als doel de aantrekkingskracht voor nieuwe studenten te vergroten. Aan de hand van merksessies en gesprekken met studenten en docenten hebben we de positionering van de studie aangescherpt. We lieten dit door een copywriter vertalen in een aansprekend verhaal. Vervolgens maakten we een briefing voor een wervingscampagne voor studenten, deden we de bureauselectie en begeleidden we de ontwikkeling van de nieuwe campagne: In de Biologie gebeurt het. Want bijna alle mondiale uitdagingen hebben een biologische component. Van klimaatverandering, bijensterfte, virussen en plastic soep tot stikstof of PFAS. We lieten zien dat je met Biologie op je cv in allerlei inspirerende banen je geld kunt verdienen. En tegelijkertijd de mensheid een dienst bewijst, want de wereld kan nog wel wat slimme biologen gebruiken.
Diensten: Positionering en merkstrategie, Bureauselectie, campagnebegeleiding, productie communicatiemiddelen
Credits: Carianne van Raak, Gijs van Meurs